Molnár Szilvi 2017-ben vette át az Everclean standját a korábbi tulajdonostól és azóta látványos a fejlődés a kínálatában. Erről az alig másfél éves folyamatról mesélt nekünk.

Körülbelül másfél éve bukkantál fel először az Ökopiacon, mint árus, az Everclean standját vetted át a korábbi tulajdonostól. Elmeséled az olvasóknak ennek a történetét?

Igen, 2017 októberében vettük át Annától, az Everclean korábbi tulajdonosától az üzletet, ami egyaránt jelentette a piaci standot és magát a céget is. Annával már korábban is ismertük egymást, hiszen mi 2009 óta az Ökopiac törzsvásárlói voltunk, bioboltjainkba és saját részünkre is itt vásároltunk be a szombati napokon. Az ötlet onnan jött, hogy Anna jelezte pár alkalommal, ők már más jellegű tevékenységet szeretnének kipróbálni férjével, és amennyiben találna olyan személyt, aki hozzá hasonlóan szívvel-lélekkel tudná tovább vinni az árusítást, annak szívesen átadná. Mi ekkor elgondolkoztunk, és mivel már kis-és nagykereskedőként is jelen voltunk ebben a piaci szegmensben, úgy határoztunk, hogy kipróbáljuk magunkat. Ennek az elhatározásnak az eredménye lett az, hogy immár lassan másfél éve képviseljük a céget a Biokultúra Ökopiacon.

Amit nem tudhattatok előre, hogy az Ökopiac egyik legnépszerűbb árusa, a Biorganik cég abbahagyja a piacozást, és az ő termékeiket is átvehetitek.

Igen, tavaly nyáron nagy változás következett be a piac életében, mert több, mint egy évtized után megürült a bejáratnál lévő hely és először mi árusok nem is tudtuk mi történt, azt gondoltuk, hogy egy-két hetes nyári szabadságról van szó. Amikor azonban pár hét elteltével is üres volt a stand, megkerestem a céget, hiszen a termékeiket mi is kedveljük, használjuk, értékesítjük bioboltjainkban. Született egy megállapodás közöttünk, miszerint a jövőben a portfóliójukat mi visszük tovább az Ökopiacon, és képviseljük a Biorganik márkát a többi általunk már korábban is népszerű termékcsaláddal együtt.

A Biorganik termékein kívül mi minden érhető el az Everclean standján jelenleg?

Többek között képviseljük a Bridge növényi tejeket, a Bio Levante cég prémium minőségű olívaolajait, a Biogold magyar cég hidegen sajtolt magolajait, a Cecil termékcsalád prémium minőségű kókusztermékeit. Tartós élelmiszereket, konzerveket, szörpöket, édességeket viszünk a piacra, kiváló  teákat tudnak vásárolni tőlünk a vásárlóink, így az ETS cég teáit, illetve az általunk importált és szívem csücskének számító Tulsi teacsaládot, aminek jótékony hatásáról nagyon sokat lehet hallani, olvasni, különféle nemzetközi, de akár magyar oldalakon is. Egyre nagyobb a kereslet a gluténmentes termékeinkre is, pl. a Bauckhof zabpehelyre. Az élelmiszerek mellett megtalálhatók emellett a háztartási tisztítószerek és mosó-öblítőszerek, amelyek használatát mindenkinek szívből ajánlom, hiszen általuk vegyszermentesen tudjuk tisztán tartani környezetünket.

Neked a környezettudatosság is szívügyed ezek szerint, igaz?

Ez így van. Ezért örülök minden olyan kezdeményezésnek, ahol a környezet védelme fókuszban van. Így például csak pár dolog, hogy az Ökopiacon is bevezetésre került a lebomló szatyrok, illetve papírtáskák használata, és örömmel látom, hogy egyre többen érkeznek saját táskákkal, illetve egyre több cég jön ki olyan termékekkel, amiknek a csomagolása is lebomló. Itt gondolok most például a nálunk beszerezhető bio kapszulás kávéra, ami  új termék és szintén nagy hiánynak számított, hiszen a kapszulája lebomló. Emellett, ha már környezettudatosság, akkor a vásárlóinktól is kapok jó újrahasznosítási tippet. Van olyan vevőnk, akinek rizstejes dobozból készült a pénztárcája, másnak kávés zacskóból van a táskája, irattartója, kézzel varrt bevásárlótáskákkal érkeznek, nagyon jópofák ezek az ötletek.

Említetted, hogy egyre nagyobb a kereslet a gluténmentes termékek iránt. Mit árultok gluténmentesben? Van saját csomagoló üzemetek is, azt is így alakítottátok ki?

Valóban egyre több a gluténérzékeny, gluténallergiás vásárló, és egyre nagyobb a kereslet az ilyen jellegű minősített termékek iránt. Az ő igényeiket is igyekszünk kielégíteni, prémium minőségű német termékcsaládok sok-sok terméke közül tudnak nálunk válogatni.

Csomagolóüzemünkről is kérdeztél, erről azt kell tudni, hogy nem kerül be hozzánk az üzembe gluténtartalmú termék, vagyis a csomagolás során egészen biztosan nem kerül glutén az általunk kiszerelt termékekbe. Fő profilunk a cukormentes aszalványok csomagolása, amit saját márkanév alatt árusítunk, illetve 2 hónapja saját márkás fűszerekkel vagyunk jelen, így most az Ökopiacon a legnagyobb bio fűszer és fűszerkeverék választékot is nálunk találják meg az érdeklődők.

Mi az, amit Te magad a legszívesebben használsz otthon a saját háztartásban?

Mivel én magam is érzékeny vagyok több élelmiszer adalékanyagra, nagyon sokat kellett próbálkoznom, mire megtaláltam azokat a termékeket, amiket tolerálni tud a szervezetem.

A biotermékek, mivel garantáltan adalékanyag-mentesek kiválóan betöltik ezt a szerepet. A bio zöldségek és gyümölcsök vegyszermentességüknek köszönhetően szintén kiváló alapanyagnak minősülnek, nem beszélve beltartalmi értékükről és ízvilágukról, hiszen visszaadják gyermekkorom ízeit, amikor a paradicsomnak paradicsom íze volt, a paprikának paprika íze, és lehetne folytatni a sort.

Mivel mi a családban nagyon szeretünk főzőcskézni, az esetek nagyon nagy részében ezeket az alapanyagokat használjuk.

A vállalkozásotok is családi vállalkozás?

Igen, családi vállalkozás egy az egyben.

Hogy érzed magad az Ökopiacon, mi az elmúlt közel másfél év tapasztalata, hogyan látod a vásárlókat?

Nagyon-nagyon szívesen jövök ide. Ami most nagyon kemény, azok a hajnali mínuszok és az időjárási körülmények, amikor például megviccel minket a szél, mint most a legutóbbi hétvégén, még a sátrunkat is elvitte, a bútorainkat felborította a vihar.

A vásárlóink 60-70%-a visszatérő, akikkel heti-kétheti rendszerességgel találkozom itt kint, illetve egyre többen vannak, akik felkeresnek minket bioboltjaink egyikében is.

Van néhány különlegességünk is a vevők számára. Az egyik, hogy nálunk bankkártyával is tudnak fizetni, ami egy nagyon praktikus és a mai világban elengedhetetlen feltétel.

A másik, hogy mivel a termékeket én magam is rendszeresen használom, 3 gyermek édesanyjaként sok időt töltök a konyhában, ismerem a különféle elkészítési módjaikat.

A vásárlókat is kérdezted, őket két nagyobb csoportba lehet osztani. Vannak olyanok, akik tudatosan érkeznek, bevásárlólistával jönnek és konkrétan tudják, hogy mi kerüljön a kosárba, velük rendszeresen megosztunk recepteket, ötleteket, de minden héten vannak olyan vevőink is, akik itt-ott olvastak valamit, szeretnék megtudni, hogy mi az egyáltalán, és hogyan lehet felhasználni, nekik is próbálok segíteni. Mindig vannak aktuális táplálkozási „divathullámok”, egyes termékek nagyon keresettek lesznek egy-egy hétvége alatt. Az utóbbi idők ilyen terméke a goji bogyó, a chia mag és most legújabban a fekete kömény.

Nagyon jó látni, hogy sokan családosan jönnek. Az egészségre nevelés fontos mozzanatának tartom a mai rohanó világunkban, hogy itt legalább szombat délelőtt együtt vannak a családok.

Mik a terveitek a közeljövőre?

Tovább szeretnénk fejleszteni a már eddig is egyedülálló választékunkat, új termékcsaládokkal előjönni az Ökopiacon, mert azt látjuk, hogy egyre nagyobb a kereslet a tudatos, egészséges táplálkozás irányába. Illetve vannak még terveink, de azokról még egyelőre nem szeretnék beszélni, majd akkor, amikor már előrébb haladunk azon a vonalon.

Köszönöm a beszélgetést!

Ajánlott bejegyzések